SLOVNÍK pojmov

Cieľová skupina

Cieľová skupina je jedným z tých pojmov, ktoré ste už počuli tisíckrát, ale … viete presne, čo to znamená? Je mi potešením objasniť vám to v mojom slovníku pojmov.

Cieľová skupina je niečo, čo je každodennou súčasťou každého, kto navrhuje marketingové a komunikačné akcie zo strategického hľadiska. Skutočný základ medzi pojmami, ktoré musíme zvládnuť.


Čo je to cieľová skupina?
V podstate ide o segmentáciu, ktorú musíme urobiť, aby sme obmedzili publikum, na ktoré budeme naše kampane smerovať. Môžu sa použiť rôzne kritériá, ako napríklad sociodemografické, geografické alebo osobné záujmy.

Dôležité je mať čo najpresnejšiu aproximáciu toho, kto sú ľudia, ktorí prijímajú vplyv našich marketingových a reklamných akcií.


Prečo sú cieľové skupiny dôležité?
V tomto článku som veľakrát hovoril o dôležitosti segmentácie. Majte na pamäti, že každá cieľová skupina potrebuje iný prístup: nemajú rovnaké záujmy, ani nie sú rovnako stimulované tým či oným komunikačným kanálom.

Vždy to bude veľmi závisieť od niektorých kľúčových faktorov, ako sú:

  • Pozícia značky: predávate exkluzivitu a luxus? Nachádza sa vaša odlišná výhoda v ekologických produktoch? Ste prvou cenou vo svojom výklenku? Iba zodpovedaním týchto otázok začnete definovať svoju cieľovú skupinu.
  • Trhy, na ktoré sa zameriavate: spotrebitelia sú v rôznych častiach sveta rôzni. Vďaka kultúrnej stope majú dokonca opačné nákupné návyky.
  • Vekové rozpätie: od referencií po komunikačný tón, všetko sa líši, či ideme do Baby Boomers, Generation X, Millennials alebo Generation Z.

Čím kompletnejšia je segmentácia, tým lepšie bude definovaný náš cieľ a tým presnejšie budú akcie.

Zdieľať:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email