SLOVNÍK pojmov

A/B testovanie

A/B testovanie, tiež známe ako rozdelené testovanie, sa vzťahuje na náhodný experimentálny proces, pri ktorom sa dve alebo viac verzií premennej (webová stránka, prvok stránky atď.) súčasne zobrazujú rôznym segmentom návštevníkov webových stránok, aby sa určilo, ktorá verzia vykazuje maximálny vplyv a riadi obchodné metriky.

A/B testovanie v podstate eliminuje všetky dohady pri optimalizácii webových stránok a umožňuje optimalizátorom robiť rozhodnutia založené na základe získaných údajov. V A/B testovaní sa A vzťahuje na „kontrolu“ alebo pôvodnú testovaciu premennú. Zatiaľ čo B odkazuje na „variáciu“ alebo novú verziu pôvodnej testovacej premennej. 

Verzia, ktorá posúva vaše obchodné metriky pozitívnym smerom, sa nazýva „víťaz“. Implementácia zmien tejto víťaznej variácie na testovaných stránkach/prvkoch môže pomôcť optimalizovať váš web a zvýšiť návratnosť investícií. 

Metriky konverzie sú jedinečné pre každú webovú stránku. Napríklad v prípade elektronického obchodu to môže byť predaj produktov. Medzitým pre B2B to môže byť generovanie kvalifikovaných potenciálnych zákazníkov. 

A/B testovanie je jednou zo súčastí zastrešujúceho procesu optimalizácie konverzného pomeru (CRO), pomocou ktorého môžete získať kvalitatívne aj kvantitatívne používateľské štatistiky. Tieto zhromaždené údaje môžete ďalej použiť na pochopenie správania používateľov, miery zapojenia, bolestivých bodov a dokonca aj spokojnosti s funkciami webových stránok vrátane nových funkcií, prerobených sekcií stránky atď. Ak netestujete svoj web A/B, určite prídete o veľa potenciálnych obchodných príjmov.

Na A/B testovanie existuje veľa rôznych nástrojov. Najpoužívanejší je Google Optimize ktorý je zadarmo.

Zdieľať:
Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email